torsdag 31 januari 2013

27

Igår fyllde jag 27 år och hade en himla fin födelsedag. Jag har känt en krypande åldersångest ett tag nu men på själva födelsedagen såg jag till att mota bort den med mys.

Först fick jag sovmorgon eftersom vi skulle ha förmiddagsmöte i Söderköping. Gick upp supertidigt och gjorde mysfrukost som jag åt i lugn och ro i sängen. Gjorde bollfrisyren som blev perfekt på första försöket, bara en sån sak.

Sen hade jag ett himla bra möte följt av lunch på stan. När jag kom hem fikade jag i sängen och jobbade lite till. (Sovrummet är för övrigt det enda rummet i lägenheten som är mysigt och inte fullt av reglar, skruvdragare, hinkar och sågar.)

På kvällen kom tjocka släkten hem till mamma och pappa och åt smörgåstarta som min bästa mamma hade gjort. Jag fick en vinflaska med en klurighet runt som man vad tvungen att lösa för att få loss flaskan. Ingen i släkten lyckades lösa den. Inte ens med beskrivningen.

Sen åkte Jojjan och jag till enjoy och tog ett(!?) glas vin. Gamla munkenpersonalen var besviken på oss och sa att vi hade blivit gamla. Sen hade jag så ont i lederna så jag åkte hem och sov. Gammal trött och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar