tisdag 12 april 2011

Tvätta

what to do what to do. Varje gång jag tvättar tänker jag såhär: "Är det verkligen såhär livet ska va?!" i en bekymrad tanke. Tvätta är verkligen the low point of my life. Då får man väl egentligen tänka att livet kunde vara svårare än så. Man kunde ha haft ett tråkigt heltidsjobb och behövt utnyttja helgerna till att tvätta istället. Så, där var det slut med det klagandet.

Imorse hade jag och Viktor ännu en kvalitetsmorgon med frukost i sängen och dokumentärstittande. Vi såg Pablos flodhästar, som handlar om den colombianske knarkkungen Pablo Escobar, och så de flodhästar som fortfarande lallar runt i Colombia tjugo år efter hans död. För de som inte vet så flög han in typ ett helt zoo från Afrika till sin gård på 80-talet. & nu är det enda som finns kvar ett gäng stackars flodhästar som man inte vet var man ska göra av. Dokumentären var ganska konstig eftersom den växlade mellan att handla om historien kring knarkkartellen som ägde rum på 80-90talen, en tecknad historia om flodhästar och sedan vad man skulle göra av dom där flodhästarna som finns kvar idag. Mycket märkligt, men såklart intressant.

In other news så är det bara två dagar kvar tills vi åker till Dublin. Ska bli spännande, för jag vet typ ingenting man kan göra där förutom att dricka öl. Så det är väl vad vi ska göra och därmed basta.
Nu ska jag fixa klart min tvätt, sen träffa Anna.
/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar