tisdag 29 november 2011

Supersize vs superskinny

På tv3 visar de ett program som heter Supersize vs superskinny. Programmet går ut på att en väldigt överviktig person ska äta en väldigt smal persons matintag under en vecka och tvärtom.

Jag påstår absolut inte att jag är superskinny men jag kan inte tänka mig något värre än att äta en överviktig persons mat under en vecka (förutsatt att personen är överviktig pga over eating). Jag får spykänslor så fort jag tar en endaste liten tugga utöver lagom mätt, det liksom vänder sig i magen på mig. Det värsta jag vet är att vara hembjuden på mat hemma hos någon där man inte får lämna mat. Nu är väl inte det så ofta längre (typ aldrig) men man vill ju inte vara oartig heller. Jag får alltid lämna typ hälften och skämmas när tallriken plockas bort. Särskilt när man äter på restaurang utomlands där personalen inte är så "svensk" blir det jobbigt. Dom tittar på mig, sen på tallriken och på mig igen "Is something wrong with food?" varpå man får ljuga och säga att man mår illa. Det gjorde jag när jag var på Malta och killen på restaurangen gick på det enda tills jag i nästa andetag frågade vart man kunde gå ut på kvällen. Men jag bara kan inte, och det spelar ingen roll hur gott det är eller hur mycket jag betalat för maten, det går inte ner.

Jag inser såklart att detta kan vara provocerande för någon med motsatt problem men alla har vi väl våra issues som kanske inte borde jämföras. Men vad vet jag.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar