söndag 27 november 2011

Im lovin it.

Min favoritmat i hela världen är hamburgare. Självklart finns det godare saker som man kan äta men en riktigt fin burgare kan man aldrig gå fel med. Min favoritburgare i hela världen är Quarter Pounder. Självklart finns det godare hamburgare man kan äta men QP räknas nästan inte som hamburgare. Det är en annan typ av upplevelse. När jag går med Mc donaldspåsen hem från stan får jag riktiga lyckokänslor. Lukten av en mc donaldspåse borde finnas i lukta-gott-spray som man kan spraya lägenheten med.

När jag sen äntligen kommit hem vill jag bara slita upp påsen men hejdar mig och gör min QP-rutin.

Upp med locket,
i med pomme i lock,
i med sugrör,
lyft övre bröd,
bort med gurka,
lägg gurka plus dipplock i pommekartong
ät och njut.

Nästan en liten QP-dikt.


Här äter jag iofs en annan burgare som jag provade i NYC. Men jag är tillbaka på QP nu. Är så otroligt besviken på mig själv att vi inte åt på donken på Wall street som är fin-donken men vi var så otroligt hungriga att vi inte kunde gå så långt. Trodde också att menyerna skulle vara mycket större i Amerikat men dom var samma size som hemma.

/Malin

2 kommentarer:

  1. Haha! "Nästan en liten QP-dikt." men asså va äcklig du är som vill spraya hemmet med snuskig frityrdoft.. När man väl har ätit upp vill man ju städa bort alla spår av donkenlukten!

    / Johanna

    SvaraRadera
  2. Haha! Så gör jag med, exakt! Förutom att jag även preppar med sjukliga mängder ketchup boostad med två påsar svartpeppar och en påse salt, per "kopp" ketchup. Gött mos!

    SvaraRadera