fredag 25 november 2011

Happy camper.

Jag är alltid som lyckligast när vädret är grått och trist. Jag tror att det beror på att mitt humör då alltid är bättre än vädret och inte tvärtom. På sommaren liksom måste man vara glad och göra helt fantastiska saker varenda dag och är det inte så så blir man besviken.

På hösten/vintern har man ingen press eller höga förväntningar alls, och allt som blir bättre än grått och trist känns helt fantastiskt.

Idag till exempel så har jag haft en kanondag (bokstavligt och bildligt talat). Jag började dagen med en lugn morgon, lite halvseg efter jobbjulfesten igår. Sen laddade jag ner Christer i P3 och lyssnade på hela vägen till jobbet. När jag kom fram var det fortfarande mörkt så jag tog en rostbiffmacka och kaffe vid min lilla advenstljusstake vid skrivbordet och började jobba lite smått. Klockan två vandrade vi ner till slottet i Finspång och sköt av ett skott i kanonen (tydligen nån slags tradition). Sen var jag på ett jättebra möte och sen var jobbdagen över. Nu väntar shopping på lager 157 och TP-kväll med Chrille, Jocke och Fia.

Om detta hade varit en sommardag hade den nog räknats som en ganska misslyckad dag men jag har verkligen haft en helt underbar dag här i Finspång.

Julfesten igår var superlyckad med god mat och dans från början till slut. Jag kände mig himla fin i min prickiga julklänning och fick massor med komplimanger.


Chrille vill att jag ska skicka outfitbilder innan jag ska gå ut. Den här skickade jag igår.

En kille på jobbet hade gjort en egen "plunta" med hjälp av plastpåsar och ett sugrör. Genialt.

Artisterna på julfesten hade skrivit en siemens-låt med Stockholm i mitt hjärta-melodin.


Det bara hoppade till i bröstet när dom sköt med kanonen.

Grått och trist och så himla underbart.

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar