onsdag 9 november 2011

Julklappsupplevelser!

Snart är det jul heja jippi hurra och hallelulja! Jag tänker jättemycket på vad jag ska köpa för julklappar till alla, men jag tycker att det är så svårt att komma på bra grejer. Jag kan bara komma på typ hundra saker som jag själv vill ha! Det låter väldigt självcentrerat, men egentligen tror jag inte att det handlar om det. Jag har alltid ambitionen att hitta Den perfekta julklappen till min syster och nu även till Viktor då. Men det sätter ribban så högt att jag verkligen inte kan sätta mig in i deras situation och tänka mig vad de skulle bli ALLRA gladast över. Naturligtvis finns det ju en ekonomisk begränsning också annars hade det ju saken varit biff för länge sen.

Jag får ofta förslag på att ge bort någon typ av "upplevelse", för det vill tydligen alla ha. Det är väl klart att man älskar en riktig upplevelse, men mer konkret, VAD FÖR JÄVLA UPPLEVELSE vill ni ha? Det här är upplevelser som jag skulle kunna tänka mig att uppleva:
Rida islandshäst
Åka på weekend till typ cph och shoppa och bo på hotell en natt (för dyrt)
Gå på spa (för dyrt)
Få en överraskningsfest anordnad (mer födelsedagsupplevelse)
Se en bra spelning exempelvis First aid kit
Äta god mat med stort sällskap på trevlig restaurang
Ta vad jag vill och hur mycket godis jag vill i en godisaffär och ba trycka och trycka in i munnen tills jag spyr men ändå äta lite godis till....nä, det var på skoj.

Titta, nu resulterade det här i alla fall i en önskelista till mig själv. Jag vill ha tips på The ultimate christmas gift. Säg nåt som era loved ones blev riktigt glada över!

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar