torsdag 29 december 2011

Wonderwoman

Imorse när jag stod och duschade hörde jag en hård duns i golvet. Jag stelnade till i ett ögonblick innan jag drog på mig en handduk och grabbade tag i tvålpumpen (det enda tillhygget värt namnet i badrummet) och smög ut i hallen med tvålpumpen i högsta hugg. Men det var ingen knarkare som brutit sig in medan jag duschade, det var min fina amaryllis som jag tagit hand om som om det vore mitt barn. Blomjord, vatten och blommor över hela golvet. Det är precis vad man behöver 05.55 en torsdagsmorgon.

/Malin

2 kommentarer:

  1. Hur kunde den ramla ner? hade du fönstret öppet? du sa ju till mig att saker inte kunde ramla om det inte var vinddrag inne... nu måste jag ställa mina ljusstakar på ett safe stälel.

    /jo

    SvaraRadera
  2. Haha! Lyssnar du på vad jag säger? Jag sa ju också "bara man pratar med myndig röst, så tror folk på vad man säger" saker som inte växer borde ju inte kunna ramla.. /Malin

    SvaraRadera