fredag 26 augusti 2011

Mindset

Idag har vi haft "Mindset"-dag med jobbet. När jag åkte dit imorse hade jag inte en aning om vad det var.

Vi hade föreläsning i mental träning från 9-16. Mycket av det han sa var himla tänkvärt och sånt som man borde tänka på mer i sin vardag. Speciellt att man inte är offer för en situation. Man gör egna val och styr sitt eget liv. Det är bara ditt eget fel om du lever ett skitliv och det är bara din egen förtjänst om du lever ditt drömliv. Im all with you there.

MEN (Ja, jag vet.. "everything you say before the word but, doesn't mean anything" men det tyckte jag verkligen var bra.)


det finns något vidrigt i människor som är så fullständigt övertygade i sin egen förträfflighet. Det liksom lyste i hela ansiktet på honom och man såg att han tänkte  "Det här som jag säger nu, det är så jävla bra sagt!" Lite Ranelidskt sådär. Och så upprepade han saker som han tyckte var extra bra "Det är det som är grunden.... det är det som är grunden" och då blir jag cyniska Malin. Sen avslutade han med att säga "Åk nu hem till de ni älskar och tala om för dom att ni älskar dom. För en dag är det för sent... och då är det verkligen för sent. Då dog jag lite.

Nu: Baka paj och göra mig redo för en middag på asken med PowerPuffPinglorna!

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar