måndag 22 augusti 2011

Höstplan del1. Update.

Jag har upplevt en del deppighet här på SPÖ på grund av att semestrar är över, sommaren är slut osv osv. Jag själv brukar nog vara den som deppar mest såhär års (oftast för att jag missar hela sommaren när jag står inne och dammar shampoflaskor hela dagarna), men notera att detta år känner jag mig snarare peppad än ledsen över att sommaren är slut och hösten är påväg.

Därför tänkte jag försöka hjälpa till att peppa upp de andre skribenterna här på bloggen, och alla ni andra också för den delen som känner sig nere i höstdeppträsket! Jag tänker att nyckeln till lycka under skithalvåret är 1. Planera in roliga händelser 2. Fixa jobbiga saker som går och gnager en 3. Fokusera på dom positiva sidorna av skithalvåret. MAKE IT WORK! Här kommer min höstplan:

1. Roliga inplanerade saker:
Kräftskiva
Resa till GBG
Bli sambo
Eventuellt utlandsresa i vinter
Denise Rudberg-helg på landet med SPÖ 
Köksfest hos Jesan

2. Saker jag måste ordna upp som gnager mig:
Ringa Telenor och säga upp ett av mina abonnemang
Stabilisera min ekonomiska situation
Betala tillbaka lånade pengar
Hitta en fetingfin lägenhet till mig och Viktor
Köpa kurslitteratur
Spara pengar inför eventuell utlandsresa i vinter
Dra ner på rökat
Jobba hårt och så mycket som möjligt (inget jag måste "ordna" men det ska göras
Gå med i A-kassan



3. Saker med hösten som man kan vara positivt inställd till:
Inga fler myggor, getingar, ormar eller myror
Kantareller
Alla bra TV-program börjar igen
Ingen mer ångest för att man inte är ute och solar varenda söndag morgon när man är bakis
Höstkläder
Mysstämning


Ni som kommer på fler positiva saker med den kommande årstiden kan väl fylla på i kommentarsfältet? Sen är det en annan sak som är viktig att komma ihåg. Sommaren är inte slut än! Än har vi kräftskivor, landet-helger, kick-offar( ?), helgtripp till GBG att se fram emot.

Idag ska jag för övrigt ut och plocka svamp med Viktor. Jag hoppas på att hitta minst 10 liter så att jag kan bjuda på svampmackor imorgon kväll när SPÖ har Fångarna på fortet-premiär. Och i helgen är det dags för Björkö-kräftskiva, AS I'VE BEEN WAITING!

/Johanna



2 kommentarer:

  1. Vi har köksfest hos Jesan oxå :)

    SvaraRadera
  2. hehe ja lite kul var den ju men ja väntar bara på att få frågan om de är vi...

    Bra lista tycker jag, be positive!! :)

    SvaraRadera