torsdag 12 maj 2011

Kalmartrissa.

När jag gick på mellanstadiet blev det helt plötsligt "inne" med jojo. Alla hade jojo. Dom som var tuffast hade coca-cola eller kalmartrissan, jag hade båda. En dag lyckades jag bli lurad till att byta bort min kalmartrissa mot en sköldpadda som lös i mörkret. När jag kom hem från skolan låste jag in mig på toan och släckte lampan och kollade på sköldpaddan. Hur kul? Inte så kul. Sitta där i mörkret.

Sen blev jag tjutfärdig. Vad hade jag gjort? Gick med gråten i halsen till mamma och berättade vad som hade hänt. Min älskade mamma tog mitt problem på fullaste allvar och lovade heligt att inte berätta något för pappa (?!). Sen åkte vi stan runt för att hitta en likadan jojo till mig. Det hände ganska ofta det där när jag var liten. En annan gång fick mamma lösa ut mig när jag blev spelberoende och spelade bort 19 slagarpogs som jag inte hade.

När jag kom in på lekhuset häromdagen och såg kalmartrissan på hyllan klappade det till lite i hjärtat på mig så jag var tvungen att köpa en igen.


/Malin

3 kommentarer:

  1. Det känns helt plötsligt som om du är 10 år äldre än mig. Kan inte minnas att jag hade någon jojo? Eller att någon av mina kompisar hade det? Eller att det var inne med jojo?!

    /Jo

    SvaraRadera
  2. Malin, har du klickat i tio "roligt" på ditt eget inlägg nu igen??

    / j

    SvaraRadera