tisdag 17 december 2013

District 12

Jag vill verkligen inte vara en partypooper eller den som drar ner stämningen såhär i juletid. Jag älskar julen och tycker att det är den bästa tiden på hela året. Men. Det finns så himla många ensamma människor. Som förmodligen kommer att sitta helt ensamma på julafton utan att någon i hela världen bryr sig. Vi kan väl iaf tänka på dom och kanske ringa den där jobbiga släktingen som man aldrig orkar prata med eller vad det nu kan vara man kan göra. 

 Vill även skänka en tanke till dom som har det värre än så. Som inte ens har mat att äta. Idag var jag på julbord på lunchen och åt så jag höll på att kräkas. När jag såg dessertbordet så kände jag mig som en invånare i The Capital i Hunger Games som dricker något som får dem att kräkas för att kunna äta mer, när invånarna i district 12 svälter. Kände mig så vidrig.

 Aja god jul då. 

 /Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar