söndag 15 december 2013

Året 2013

2013 kommer inte att gå till historien som det bästa året i mitt liv. Det var ett mellanår. Ett år som bara rinner förbi utan att det händer något livsförändrande.

 Året började med att jag och pappa renoverade klart min lägenhet. Det blev så otroligt bra och flera gånger i veckan tänker jag på hur tacksam jag är för att kunna bo såhär. Vi la all vår fritid på att jobba med lägenheten (vi=världens bästa pappa och jag) och efter ett tag mådde jag ganska dåligt. Jag duschade i källaren i grannhuset och kände mig svimmig och illamående mest hela tiden. 

 Min farfar dog och vi åkte till Gotland för begravning. Mamma fyllde 50 och vi åkte till Sälen för att fira. Sommaren var finare än någonsin och jag njöt varenda sekund.

 Hösten passerade på ett kick och jag fick reda på att jag fick en ny tjänst på jobbet. Det har inneburit en nytändning och nya utmaningar som jag uppskattar mer än jag visste innan jag sökte tjänsten. 

 2013 var året som jag lärde mig att på riktigt uppskatta tid med mig själv. Nu trivs jag med att vara helt själv och jag känner mig inte ensam. Men. 2014 ska bli året när jag blir kär. Det måste bli så. Det har gått alldeles för länge sedan jag var riktigt trygg med någon och jag vill skratta ihop med någon som betyder allt för mig. Det är mitt mål för 2014. Det, och att träna mig till bättre hållning för jag ser verkligen ut som ringaren i notre dame och det är fan inte okej.

 /Malin

1 kommentar:

  1. Om du tycker du ser ut som ringaren kan du komma till mitt jobb... Haha!

    SvaraRadera