lördag 11 januari 2014

Tonårslöften

För några år sedan när jag firade nyår med ett gäng var det en kille som blandade ihop ordet nyårslöften med tonårslöften när alla pratade om sina nya löften, haha. "Mina tonårslöften är..."

Anyhoe här är mina nyårslöften blandat med några av Niotillfems för jag tyckte att dom var bra och achievable:
Bli mer piffig
Köpa en lägenhet
Take a chill pill, framförallt på jobbet - doktorns ordination
Träna i genomsnitt en gång/vecka under året. Måste få ordning på dom här minusmusklerna
Springa tjejmilen på 50 minuter
Lyssna mer prata mindre.

 Mer tips på hundspåret! Följ harlowandsage på insta om ni vill ha världens gölligaste hundfeed.

Ställa mig upp och säga ifrån. 

Fråga när jag inte förstår.

Förklara lugnt när någon inte vill lyssna.

Tipsa, prata om och lyfta vettiga kvinnor/tjejer/tanter/flickor/brudar. 

Klappa så många hundar som möjligt.

Äta tre nya saker jag aldrig ätit tidigare.

Äta mer spaghetti.
Le mot gamla människor med knotig rygg på gatan.

Bara umgås med snälla personer.

Säga tack & hej till de som mest gör mig ledsen.
Sluta oroa mig över vad andra tycker.

Titta efter. 

Inte bli arg över att disken inte är diskad.

Inte bli arg över småsaker i överlag.
Säga tack så mycket i mataffären.

Klappa fler djur i överlag, inte bara hundar. 

Alltid säga tack och aldrig nej så är det ju inte när någon ger en komplimang.

Vara utomhus jämt när det blir fint väder igen.

Hångla massor. 

Inte klaga så mycket på vädret.

Vara uppmärksam på mina vänner.
Inte jämföra mig så förbannat mycket med andra. 

Ge fler komplimanger. 

Sträcka på ryggen.

Ifrågasätta.

Sluta vara rädd. 

Våga tro att jag kan göra allt i hela himla världen om jag verkligen vill.

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar