tisdag 21 januari 2014

Jag har hittat den!

Vi har hittat den perfekta lägenheten, pappa sms:ade imorse och tipsade om att den hade kommit upp på Hemnet och när jag gick in och tittade på bilderna kände jag som ett litet pirr i magen. Det är vår lägenhet. Det bara måste bli vår lägenhet.

Har redan ringt och tjatat på mäklaren om att få komma och titta på den innan visningsdatum men han var envis den jäveln och ville inte gå med på det. Men jag ger inte upp i första taget. Därför är det tur att jag har nedärvt några av min mammas främsta egenskaper, nämligen mina ihärdiga, tjatiga och övertygande förmågor (no offense mamma, men du vet nog vad jag pratar om. Du har reklamerat många prylar genom åren på det viset haha...).  Nästa steg blir att maila och vänligt men bestämt tala honom tillrätta. Fungerar inte det så har jag två knep till och sen är det väl visningsdags i alla fall om det inte går vägen.

To be continued.


/Johanna

6 kommentarer:

  1. Alltså det är INTE lägenheten på bilderna, det är inspirationsbilder från en sida som heter Stadshem.

    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Va kul! Hoppas du lyckas ;)

    SvaraRadera
  3. Jippiiiii! Vad kul, håller tummarna här i Polen. Puss

    SvaraRadera
  4. En näve nypressade tusenlappar "under bordet" kan väl ingen mäklare motstå...! Skämt åsido, lycka till med bostadsaffärerna.

    SvaraRadera
  5. Jimmy Piano: Haha, det har inte ingått i planen än så länge men nu börjar jag bli desperat så jag kanske får slå till på det ändå.

    SvaraRadera