söndag 12 januari 2014

Den perfekta lägenheten

Under nästa vecka ska vi gå på två visningar av lägenheter. Jag vill så gärna att någon av dem ska vara perfekt för oss för nu är jag flyttsugen! Det är så många saker att ta i beaktning att jag tänker att det _aldrig_ kommer att finnas en lägenhet som är perfekt. Haha, nu har ju vi i och för sig inte tittat så länge, tror vi har hunnit gå på två visningar, så atteeee det kan ju hända att det finns en perfekt lägenhet om man inte har så jävla bråttom som jag har. Grejen är att idag ska jag gå på visning antingen med Malin eller själv för att Viktor spelar bortamatch och kan inte följa med. Jag är ju så himla impulsiv så jag har väl lagt högsta budet innan vi ens kommer därifrån O_O.


 Det här är mina uppställda behov/krav än så länge:
  • Lagom renoveringsbehov (=antingen kök eller badrum plus nåt mer typ lägga om golv eller tapetsera om. Ej helrenovering pga har ej tålamod att bryta ihop i ett halvår)
  • Smart planlösning som tillåter visst ombygge, t ex göra badrum större, öppna upp mellan kök och vardagsrum osv. 
  • Liten/mellan 3:a, eventuellt stor 2:a. Ca 70-75 kvm.
  • Balkong (gärna i söderläge, endast för att jag TROR att det innebär sol hela dagen, men vet ej?)
  • Innergård
  • Parkering eller bra möjligheter till typ boendeparkering
  • Den ska ligga på söder, öst, kneippen eller centralt. Ej på norr eller längre utanför stan.
  • Inte för högt upp utan hiss
  • Inte för långt ner, typ bottenplan med insyn
  • Inte köpa en som är renoverad men inte renoverad så som jag vill = kasta pengar i sjön om man ändå ska renovera igen.
  • Låg eller mittemellan avgift. Inte hög avgift och lågt pris = dålig affär i mina ögon.
  • Lagom pris. Vem vill inte ha ett lågt pris?
Sen ska ju såklart jag och Viktor komma överens också. Jag vet att vi inte har exakt samma syn på alla punkter, men nästan förhoppningsvis. 

Bilder från mina inspirationboards på Pinterest.
/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar