tisdag 26 februari 2013

nytt vs gammalt

ok, let's contribute till detta bloggelände. egentligen är det bara jag som känner mig som ett elände idag och jag vet inte varför. tiden går med snigelfart. ingenting jag skriver på jobbet blir bra, så himla osammanhängande och svamligt. för enkelhetens skull gör jag inlägg i punktform.

plus och minus med att byta jobb:

+
roligt att lära känna nya kollegor och ett nytt företag
lära sig nya saker och utvecklas
omväxling
vara pepp på att gå till jobbet utan att längta hem till sängen var femte minut
man går in med öppna kort, ingen har fördomar och man kan vara vem man vill
-
sakna gamla kollegor
gå från att kunna "allt" till att inte veta nåt O_O
man vet inte hur dom andra gör med matlåda och sånt. vad är det för kultur på kontoret? äter vi alltid låda och käkar lunch ute vid finare tillfällen eller ser vi ner på dom som har med sig korv och makaroner i nån gammal IKEA-bytta??

jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite nervös inför torsdag då det är dags för min första dag på mitt nya jobb. jag har mest problem med det här informella som matlådan exempelvis. det löser sig nog, he he.

/johanna

2 kommentarer: