söndag 24 februari 2013

IKEA

Efter att ha skruvat ihop ett helt kök och badrumsmöbler så anser jag mig vara lite av en expert. Här kommer därför lite tips.

1. Gör det själv. Jag är väldigt dålig på att samarbeta och börjar istället tävla om jag ska skruva ihop något med någon annan. Det stressar mig att nån är i närheten och ska ha åsikter om hur man ska göra. Sen har ju jag extremt svårt för att arbeta i grupp. Däremot kan man ju behöva hjälp att hålla o så.

2. Lägg alla saker i en burk så man har dem under uppsikt. Alla saker ska vara med. Varken mer eller mindre. Pappa ville gärna vara kreativ och dra i en extra skruv för stabilitet men det blir sällan bra.

3. Ha rätt verktyg. En kniv är inte samma sak som en skruvmejsel.

4. Ät nåt och ha gott om tid. Att skruva hungrig blir man bara skitarg av och att ha bråttom funkar inte alls. Då händer det sig ofta att en hylla blir bakochfram (Johannas bokhylla och min tv-bänk), baksidan blir spikad på fronten (byrå i London) osv.

5. Ge upp. Om det jävlas är det bara att ge upp för det kommer bara förstöra din kväll. Ta ett par djupa andetag, sov på saken och gör det imorrn.

/Malin

1 kommentar:

  1. något som är så jävla irriterande med IKEA-möbler är ju att det ALLTID går att sätta ihop men det är totalt omöjligt att plocka isär möblerna.

    det här tänker jag att det är en uttänkt strategi för att man ex ska köpa en ny bokhylla istället för att hålla på och baxa ner den gamla och stånka runt med vid flytt när den inte går att plocka isär.

    men däremot om man råkar göra fel vid monteringen, t ex skruva en sån skruv som på bilden, sen sätter man över en plutt och så går det inte att få ut skruven igen?! haha vilken målande beskrivning det blev.....

    /jo

    SvaraRadera