tisdag 8 maj 2012

Nu är det dags!

Jag vet att jag har sagt det här hundra gånger och att det har varit ljug alla dessa gånger, men nu håller jag faktiskt på att ta körkort! Jag har redan gått tre lektioner på körskolan, har aldrig varit så nervös och spänd i hela mitt liv, haha. Men det känns också lite sorgligt, eller tragiskt på något sätt när det första körskoleläraren säger är: "du är inte så ung, som alla andra va?" Man ba näääääe det kanske jag inte är men jag är bra mycket smartare ska du se!

Det känns som sagt inte så roligt, men nu måste det bli gjort. Men då såg jag att Blondinbella inte heller hade tänkt på att ta körkort förrän såhär sent i livet. Vad skönt, någon mer som hade så mycket viktigare saker för sig i 18-årsåldern än att köra bil! Hon startade ju några aktiebolag, skrev böcker, posade naken på tidningsomslag osv. Förstår man ju att hon inte har tid med körskola och dylikt.

Nu måste jag till jobbet.

/Johanna

3 kommentarer:

  1. Det kommer gå jättebra Johanna! Du kommer fixa både trafiken och teorin mycket bättre än de små flickorna och pojkarna. Jag tog mitt körkort när jag var 27 så i jämförelse är du ju svinung :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Monka, läraren, tog ju kortet när hon va typ 40 :)

    SvaraRadera
  3. Tack och vad snällt att ni skriver så! Jag behöver lite fler äldre förebilder som tog körkort sent förutom Blondinbella.. he he.

    /Johanna

    SvaraRadera