måndag 28 maj 2012

Money comes easy and frequently

Diskuterar uppsats och the secret med Johanna över facebook-chatten. Visst kan the secret kännas lite töntigt om man bara ser det som att "om man verkligen tror att nåt ska hända så händer det" och sen tror att man ska bli miljonär eller nåt efter en vecka. Men man måste ju förstå vad för typ av visualiseringar som funkar med the secret. Tidigare under universitetstiden har en visualisering varit "tentor är lätta och går alltid bra". Det innebär ju inte att jag inte har pluggat någonting och sedan får full pott på mina tentor på grund av mitt mantra. Men jag tror på vad jag kan och det löser det mesta.

Mitt mantra just nu är att vår uppsats är så otroligt bra, att ingen kan skriva så perfekt som vi, när den är färdigskriven så kommer den säkert att bli uppmärksammad av universitetsrektorn (lektorn? skillnaden?) och tryckas upp i A3-format i biblioteket för att fånga allas uppmärksamhet. Å det stämmer såklart inte till 100% men det får mig att tro på det vi har gjort och inte noja över att det vi har skrivit inte är tillräckligt bra.

Jag tror att självförtroende är nyckeln till framgång. När man tror på sig själv så flyter livet. Jag lyssnade på en intervju med Margret Altadottir i nån podd häromdagen och hon sa att tjejer måste få fullkomligt hybris och tro att dom är bäst i hela världen, för att ha ett självförtroende som är på ungefär samma nivå som de flesta avarage män. Jag tror att det kan ligga mycket i det. Det finns så många tjejer som vägrar tro att dom är bra, som nedvärderar sig själva och aldrig ger sig själva en klapp på axeln. TRO PÅ ER SJÄLVA!

Ok slut på propaganda. Hejsvejs!

/Johanna

2 kommentarer:

  1. tror du har helt rätt, just nu visuliserar jag hur glad jag kmr vara om 3 timmar när resultaten från en tenta dyker upp. woho jag är bäst! :D typ som dig. saknar dig pluttaluttaluttonen längtar tills vi kan hänga igen. puss jenny

    SvaraRadera
  2. made it!! // jenny

    SvaraRadera