onsdag 2 maj 2012

Niotillfem

Malin sa häromdagen att det är så kul att läsa Niotillfems kommentarer för att alla hennes läsare ska försöka skriva precis som henne. Men alltså som den här? Så kan man väl ingen människa, ung som gammal, skriva helt seriöst??

"jag var hemma hos min kompis mitt ute i skogen. Vi åt kladdkaka med jordgubbar på och pratade om killar med rutiga skjortor och ruffsigt hår på våra skolor, och fnittrade åt att snyggaste killen på min skola gillade min profilbild på facebook. Sen när min kompis skulle åka hem ville jag smälta. I bilen låg ett litet, litet, svart lamm. Hon bor nämligen på en bondgård och det lilla lammet hade min kompis tagit hand om efter lammets mamma inte hade tagit hand om henne. Nu bor det lilla, lilla, svarta lammet i min kompis rum tills hon blir stor igen. Lammet var lika litet som en liten skokartong och klövar som var lika stora som min tumme och det sötaste jag sett i hela mitt liv. Och jag tänkte att jag struntar i om Harald gillar min profilbild, bara jag får ett litet lamm att ta hand om."


  Haha. "Det lilla lilla lammet"
Man ba: "..................käft"
/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar