söndag 22 april 2012

Dom som tar sig friheten.

Jag har blivit så himla nojig och rädd nu för tiden när jag går ute när det är mörkt ute eller sent på natten. Tror att det är för att jag har lyssnat på alldeles för många P3-dokumentärer och insett att hemska saker händer ofta och överallt.

För några veckor sedan trodde jag att jag skulle kissa på mig av rädsla när jag blev harassed av nån pundig idiot på spårvagnen som absolut skulle sitta så nära mig som det bara gick på den tomma spårvagnen och tala i tungor och vara allmänt creepy. Jag hade en 30 min lång telefonkonversation med Viktor hela vägen hem bara för att försäkra mig om att han skulle få veta exakt när pundisen skulle stabba mig i ryggen. Det hände ju såklart ingenting, men vilka läbbiga människor det finns ute i samhället.

Idag när jag parkerade min cykel och började gå i snabb takt mot vår port kommer det en gubbe i 60-årsåldern och börjar springa efter mig. Då stoppar jag händerna i fickorna och håller i alla mina värdesaker eftersom jag fick känslan av att han ville sno nåt av mig. När han väl kommer ifatt tar han tag i min arm och säger att han väldigt gärna skulle vilja knulla med mig? Man ba nä-nä vad gör jag nu då? Visserligen var jag relativt nära porten och sprang in och stängde fort som attan, men om jag inte hade varit det då? Om det hade varit natt utan människor i närheten?

Jag hatar hatar hatar att vara tjej i situationer där jag känner mig maktlös inför en jävla man. Det gör mig så förbannad att tänka på att jag inte ska kunna gå vart jag vill, när jag vill utan att riskera att bli utsatt för hemska saker. Får la börja med MMA eller liknande så att man kan få gå hem i lugn och ro utan att behöva oroa sig för äckliga människor som tar sig friheter.

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar