tisdag 17 april 2012

Efter 10.

Idag sitter jag hemma och jobbar med uppsatsen. Vi gjorde våra första intervjuer igår så jag sitter i sängen och transkriberar. Det är slappt må jag säga. Men intervjuerna gick väl inte lysande direkt. Tyckte själv i stundens hetta att jag var en riktig stjärna på att intervjua, lät personen prata till punkt, lyssna ordentligt osv. Nu när jag skriver ut transkriberingarna så pratar både jag och Johanna ca 75% av tiden, intervjuperson tillåts ca 25%. Haha dä blir nog bra.

Men alltså Efter 10 med Malou. Finns det någon människa i Sverige som skulle lyckas gräva fram fler offer under sten och skog runtom i Sverige än henne? Allting som Malou pratar om ska ha en offervinkel. Så jävla deppigt. Jag tycker också att det är sorgligt med människor som är offer för verkligt hemska situationer. Men att jobba gratis som modell till exempel, är man ett offer då? Det är väl bara säga att man vill ha betalt eller gå. Malou däremot, hon tycker väldigt synd om de stackars tjejerna.

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar