lördag 15 mars 2014

#letmetakeaselfie

Jag har slutat skriva om grejer som händer just nu för att det känns som att jag liksom jinxar dem om jag håller på och skriva om dem samtidigt. Som exempel så vill jag egentligen skryta om både mitt sluta rökande och min träning men det känns ba som att... jaha, då klara hon inte av det heller! Om man inte håller i det efter några månader. Men man måste ju få försöka, annars klarar man ju ingenting.

Så nu börjar skrytandet i alla fall: 1. Har tränat 3 gånger i veckan sedan jag började mitt månadskort på Factory fitness och OBS tycker fortfarande att det är jättekul! Ska köpa årskort på studs! Har satt upp två mål med träningen, utöver att må bättre och det är 1. Milen på 50 minuter i årets Tjejmilen 2. Min kropp ska gå från tanig och degig till stark och fit. OBS att jag ska nå dom målen genom att träna och inte ändra min mat, det är mitt enda villkor. 2. Har inte rökt en enda cigarett sedan förra söndagen = snart en vecka. Hurra hurra hurra. Jag tycker att det är jättejobbigt och det känns som att livet är över osv. men igår kunde jag till och med dricka två glas vin utan att synda. Med stöd av min fina familj, alltså det här är finaste: Igår var vi på Black Lion och åt middag och efter såg vi stand up i Flygeln. Alla i min familj röker mer eller mindre, igår gick de inte ut EN ENDA GÅNG för att sympatisera och stötta mig. Hur fina och snälla? Det hjälpte verkligen!
 
Finfamiljen på roligheter!



Just nu kan jag inte bestämma om jag ska ligga kvar i sängen och se ett till avsnitt av House of cards (så bra!!!!!) eller om jag ska gå upp och ta tag i dagen. Ska till mamman och pappan och hämta verktyg, åka och handla och yada yada yada.

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar