torsdag 27 juni 2013

Obsessed.

På senaste tiden har jag blivit så himla sugen på att börja rida igen. Eller jag har varit det ganska länge men inte riktigt vetat hur jag ska ta tag i det och hitta någon som behöver hjälp någon gång ibland. Men sista veckorna alltså.. Jag har blivit helt besatt av hästar! Läser varenda ponnyblogg, tittar på youtube-filmer med hästar som är till salu osv osv.

Så nu tog jag tag i det. Hittade en sida där folk lägger upp annonser om att de söker medryttare. Är mest sugen på en mindre storhäst men kanske även större ponny eftersom jag ändå är rätt liten. Tror till och med att jag vägde mer när jag red än vad jag gör nu så det borde ju inte vara några problem. Så nu tror jag att jag ska provrida en maxad d-ponny här i dagarna och se vad som händer. Fick värsta prestationsångesten över att jag ska ha glömt allting och ba: eeeh jahopp hur gjorde man det här nu då? o_O Men vad fan, det borde väl sitta kvar?

Jag behöver ju en hobby o allt! Det där gitarrspelandet verkar det ju inte bli nåt av... Klättringen har vi kanske gett upp? Dricka vin räknas inte. Det här känns helrätt!

16-åriga jag och Sally på Skogslotten. Trip down memory lane..

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar