söndag 10 mars 2013

tips till er som är lika dumma i huvudet som mig.

Vilken pärs! Har haft min ena telefon ute på annons på blocket och ikväll skulle en tjej komma och köpa den. Var helt nervös innan de ens hade kommit för att jag tycker att det är lite obehagligt att möta upp med människor som inte har någon som helst aning om vad de är för personer. Möter upp med gulligaste pappan och dottern som har kört hela vägen från Stockholm för att möta upp med mig istället för att jag skulle posta telefonen. När de väl kommer har de frågat mig ca fem gånger om telefonen är upplåst och jag ba: jaaaaadå, jag har köpt den på mediamarkt, jag är dösäker på det. De berättar att dottern hade köpt en telefon på Tradera där det stod att den var olåst, men att det visade sig att den var låst till en operatör när de väl fick hem den yada yada yada. De får telefonen, betalar........... den funkar inte :(

Dog pinsamhetsdöden och fick ju lov att fixa och trixa för att lösa den katastrofen lite smidigt. Kunde ju inte lämna dem och ba ojdå hoppsansa så kan det gå om man lyssnar på en lunatic som mig!!! Till slut ringde jag till telenor och då gick det tydligen att låsa upp telefonen för den rimliga kostnaden av 350 riksdaler.

Så till själva tipset. Ingen iphone är olåst om du inte har låst upp den hos operatören för ovanstående summa, gör gärna detta innan du har köparen hängandes över axeln i ditt vardagsrum!

Mvh/ Slarvig trög nollställd tonåring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar