torsdag 14 mars 2013

#ekorrhjul

Ibland tror jag att jag är med i nåt slags Truman-show-projekt. Att hela mitt liv bara är på lek och att allt är iscensatt. Varje morgon när jag går till bussen möter jag samma kille i en blå jacka vid exakt samma tidpunkt och plats. Det måste vara nåt skumt. Men det blir ju mycket rutiner när man har samma arbetstider dag ut och dag in.

06.20 sätt på tv
06.30 stäng av tv sätt på pod
06.35 gå upp
06.35-07.00 sminka, borsta klä på osv-
07.05 gå till bussen

Ibland får jag lite panik på rutinerna för att man hela tiden vet hur nästa dag ska se ut. Men å andra sidan är rutinerna det första jag börjar sakna när jag har semester. Jag kan liksom inte ta tag i mitt liv utan ramar.

På lördag ska det läggas golv i hallen hemma hos mig. Sen är det dags för tvättning av golv i hela lägenheten så att jag äntligen, efter 10 veckor, kan gå i lägenheten utan foppatofflor på fötterna. Hipp hipp hurra! Igår hade pappa varit här och smygjobbat medan jag var ute och åt med jobbet så när jag kom hem va trägolvet lagt och golvvärmen på i badrummet. Lyx!

När klinkersen är klar så ska det mätas ut för garderobsdörrar som ska måttbeställas. Hör börjat inreda lite i garderoben. Så himla kul att plocka fram sina merchandiser skills och flytta om och testa. Igår köpte jag lite skenor till klackarskorna som blev himla bra. Älska förvaring!

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar