lördag 15 december 2012

Ost

Ibland kan en ost symbolisera så mycket mer än bara mat. I veckan tog vi ett steg framåt genom osten.

Vi håller på att förbereda oss inför stundande samboliv genom att göra vissa kompromisser. Vi har under en tid varit oense om vilken ost vi ska ha. Jag gillar gouda och fredde herrgård, vi testat några andra ostar och nu i veckan fann vi vår ost. Vi är nu enade om att hushållsosten fyller bådas önskningar. Så osten är en symbol för mig att vi kommer att få ett alldeles underbart samboliv med vår nya familj. Han gör mig verkligen till världens lyckligaste tjej!

// Jesan

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du menar med hushållsosten, den är lätt att tycka om! jag har ett tips om man gillar hushållsost, och det är att prova prästost. Den har lite roligare smak, men samma form och konsistens :)

    /johanna

    SvaraRadera