söndag 25 mars 2012

Underbara helg!!!

Oh vad jag är lycklig, jag finner inte ord för alt jag i kroppen. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att jag var nykär! Jag tror att allt grundar sig i att våren har kommit, det känns som att man går in i en ny era med nya krafter och ny energi. Det känns som att jag har så mycket att se fram emot, men jag kan inte komma fram till vad det är utan mer en känsla att få möta livet. Den här helgen har varit helt underbar, trots att jag inte har fått spendera en minut av den med Mallan. Jag har nu inte träffat henne sen i onsdags och jag längtar galen efter henne. Men i morgon har hon lovat mig måndagsmys med Per Moberg vin och 30 grader i februari såklart!

Jag inledde helgen men ett härligt spinningpass, sedan begav jag mig till mor och far för att få plankstek och lite gott vin. I vanlig ordning satt jag med mina älskade päron och diskuterade livet främst om vänskapsrelationer denna gång. Nu insåg jag hur lycklig lottad jag är så har så många fina vänner som jag har funnit längs livets väg. Denna känsla har varit med mig hela helgen.

Lördagsmorgonen började med ett härligt löparpass runt strömmen. Det var så varmt och så mycket människor i rörelse att jag inte ville sluta springa, men även jag har mina begränsningar :) Sedan var det dags att förbereda inför kvällen då Jenny skulle komma på middag. Middagen med Jenny var hur lyckad som helst, musslorna var gudomliga champagnen var alldeles perfekt.


                           Fick tillfälle att använda mina servetthållare som jag fick av Johanna i julklapp
                                         


Det blev även några drinkar på munken innan vi begav oss till hugo för att möta upp med Johanna och Anna P. På Hugo hade vi hur kul som helst synd bara att de stängde 1 timma tidigare. Det var nära att bli efterfest men tillslut insåg vi alla våra begränsningar. Jag var bra i hammarn i går men min lyckligheten att gjort att bakfyllan har hållit sig på behörigt avstånd.


Söndagsmorgonen började med att en lite hårig kalufs kom hem till mig. Ska blir hur mysigt att få ha Agnes här i veckan, jag behöver lite sällskap.


Jag och Agnes tog en promenad till pärononen där brorsan var med alla sina två ungar. Isak han bara blir sötare och sötare, väldigt lik mig :)


                                     Lik sin faster :)


                               Självklart åt vi våfflor eftersom det är våffeldagen!

Nu är det dags att betala räkningar, t.o.m det ska bli kul (nae nu överdrev jag). Men jag ser fram emot att det är måndag i morgon och arbetsdag. Har en riktigt spännande vecka framför mig på jobbet.

Jag hoppas att min lycka kan smitta av sig till er och att jag kan gå tillbaka och läsa det här inlägget när jag är lite deppy.

** Jesan

1 kommentar:

  1. Vilka underbart fina o söta pojkar din bror har ;-) /Katrin

    SvaraRadera