tisdag 20 mars 2012

Babyboken

Skulle börja packa ner allt i lägenheten här men jag fastnade som vanligt i Babyboken. Började nästan tjuta så fint mamma och pappa hade skrivit där i början. "När vi hade åkt upp på sal 11 så kom barnmorskan och gratulerade två stolta föräldrar till en helt underbar dotter" Pappa hade till och med suttit och skrivit in vilken väder det var när jag föddes. "Det snöade och var ca -15". The effort!

Men senare i boken märker man att tonen blir lite annorlunda. När mamma skulle beskriva hur mitt beteende var under besök hos folk så är det först skrivet med fin röd penna och hennes finaste skrivstil om hur snäll jag var. Sen har hon fyllt på senare, med bläckpenna och vanlig stil "När jag var 8 månader var det riktigt jobbigt för mamma och pappa och ta med mig nånstans, för jag kunde inte hålla fingrarna i styr". "Mina första tänder kom och det måste ha gjort ont för jag var väldigt gnällig".

Nu kanske jag ska packa lite.




/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar