måndag 9 september 2013

Tjejmilen

Jippi och hurra och grattis och tack och bock för ett väl genomfört Tjejmilen! Hela Stjärnorna på Öst kom en bra bit (jamen typ) under en timme vilket vi är sjukt stolta över.

Jag tyckte att loppet gick så himla fort, allt var liksom över så snabbt. Det kanske var för att jag i mitt inre hade fullt sjå med att försöka räkna ut medeltempo med multiplikationstabellen under hela vägen för att hålla koll på att jag låg på en någorlunda bra tid. Huvudräkning har ju aldrig varit min starka sida om man säger så.........

Sedan tidigare har jag räknat ut (med miniräknare, OBS skojar inte!) att man måste ligga på 6 min/km för att komma i mål på 1 timme. När jag hade kommit 7 km skulle jag försöka räkna ut vad 6 multiplicerat med 7 var, jag provade att rabbla sjuans tabell men kom aldrig fram till 6, ta 6x5 (som jag av någon anledning kan) och plussa på 6+6 men det gick inte, räkna på fingrarna under tiden jag sprang.. Innan jag var färdig hade jag sprungit 8 km och då fick jag ju börja om med åttans tabell osv osv hela vägen in i mål. Min tid blev 55.49 min så enligt mina beräkningar så var det inom ramarna för mitt mål :PpPppppPPPPp





På kvällen var det trötta miner på oss alla men vi krigade oss igenom kvällen ändå. Först åt vi middag på Mäster Anders på Kungsholmen, sedan var vi på East och Riche och drank trink. Så himla mysigt att det bara var vi tre tillsammans, det var länge sen. Helgen får mvg+ i betyg!

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar