torsdag 9 augusti 2012

Sommaren är ett minne blott.

Här sitter jag med hela dataskärmen full av min gamla avflagnande hud. Euw vad snuskigt det lät, men jag ville bara illustrera hur det ser ut när jag sitter i soffan och ser det sista av sommaren försvinna. Jag vill stämma den här sommaren. Det är ju bara ett sablarns skit alltså. Jag har tex bara kunnat åka och bada EN enda gång, inte varit ute på landet överhuvudtaget pga fitty väder osv. Detta är ju ett ständigt subject på bloggy den här tiden på året, men faktum är att i år är det inte som vanligt. Jag känner mig inte deprimerad. Jag är fullt nöjd över att jag har fått vila i tre långa veckor, soliga dagar eller ej, och man får beundra hösten för dess driftighet ändå. Detta har jag hunnit under min första jobbvecka (förutom att jobba): kört tre körlektioner, bokat halka och riskettan, städat hela lägenheten (utan att bli av med bananflugorna, tips?), storhandlat osv osv. Är inte ens trött.

I helgen däremot ska vi squeeza  ur det sista av sommaren. Då är det nämligen kräftskiva på landet! Tyvärr är det aldrig någon som tar kort på kräftskivorna så här kommer bilder från ett annat event.
  
 
 
/Johanna

5 kommentarer:

  1. Vilken kamera har du? Jag älskar verkligen de mjuka tonerna!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag har en Nikon D 40 som jag köpte för några år sedan, tror inte de säljs längre. Men det är nog vädret som gör det, har inte lyckats ta en enda skaplig bild inomhus med den (det kanske mer har med mig att göra iofs... :)

    /Johanna

    SvaraRadera
  3. Sluta skriv att sommaren är slut. Min har precis börjat! /Malin

    SvaraRadera
  4. Var är bilderna från Greece? :)

    SvaraRadera
  5. Nej, gör de inte Nikon D40 längre. Du kan fortfarande köpa den ändå. Har du någonsin använt Canon?

    SvaraRadera