tisdag 2 juli 2013

Livet i campingvärlden

Kl är 21,30 och alla i sällskapet sover utom jag. Sitter utanför stugan och kedjeröker för att bli av med myggen och dricker vin för att lättare kunna somna i kväll. Fredrik har sovit sen 16 idag och har troligtvis fått halsfluss, han är varm som en kabin. Första dagen på skara vara vädret ganska bra vi kunde bada lite och åka mycket karuseller. Idag var vädret mindre bra så de blev bara karuseller. Vi kom till skara ett år för tidigt.  Louie saknar 5 cm för att kunna åka roligare karuseller. Charlie är 4 cm kort för att åka superroliga karuseller och för att få åka själv utan vuxen. 

Jag har idag fått känna på mammarollen, även om den är av plastkaraktär. Jag har varit den morsa jag inte vill bli. Jag är en nejsägare och en tjatmoster av rang. Jag bråkar med kidsen och de blir arga och vill inte vara med mig. Jag får dåligt samvete och känner mig som en usel människa. Asså hur ska jag göra för att inte bli en tråkmorsa?!?! Känns som allt jag säger är av negativ rang. I morn bär det hemåt sen ska vi fortsätta campinglivet i arkösund. Familjehelg, Pappa fyller 60 på lördag, ska bli så kul att fira honom, min älskade pappa. Nu ska jag in och lägga mig i stugan där det snarkas för fullt, ska lyssna på sommar i P1 med Jonas Gardell för att få iväg allas snark. 

Sen var det en sista grej, jag får inte campa det är inte bra för mig. Har inte duschat på flera dagar, jag matchar kläder som ett blindstyre och har blivit alldeles för bekväm för det spartanska livet. Här kommer bildbevis på min hemska smak har tom strumpor i sandaler som är 5 stlk för stora. Back to cityliv!!

//jesan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar