onsdag 23 mars 2011

Effektiv, not so much.

Något som jag måste ta tag i att förändra är min snedvridna bild av effektivitet. När jag gör små, korta saker är jag väldigt mån om att vara effektiv. Till exempel när jag är påväg någonstans, är och handlar eller sitter på toan och kissar. Då har jag så bråttom och känner mig tvingad att springa förbi långsamma människor på trottoarer, kryssa emellan pensionärer i affären och kissa extra snabbt för att det känns som att jag gör av med så mycket av min dyrbara tid på onnödiga saker.

Sen när jag kommer hem däremot kan jag sitta och hänga vid köksbordet i timmar och bara göra INGENTING fast jag har massor att göra! Jag vet att jag ska plugga och hur jag än vrider och vänder på det så måste jag ju ta itu med det förr eller senare, men då kan jag ändå sitta och ba glo i timtal. "=>U(")!84363y7ytnhnhb!!**&543# Blir så arg på mig själv när jag gör så.

/Johanna

1 kommentar:

  1. jag är likadan... försöker lära mig att vara effektiv genom att plugga 25 min effektivt. (dvs utan kolla fb mejlen, blogg var tredje minut) sedan ta en rast på 5 min. asså jag använder stoppuret på mobilen... funkar ganska bra måste jag säga. prövat.

    SvaraRadera